דילוג לתוכן הראשי

לינה בקובה - קאסות בקובה




לינה- קאסות

הדרך הזולה, הבטוחה והיעילה היא לישון במהלך הטיול בקובה בקאסות חוקיות. למעשה הלינה היא בבית מקומי שבו חדר אחד או יותר אשר הוסב ברישיון הממשלה לארח תיירים. ניתן לזהות קאסה חוקית ע"פ סימן הכר על מפתן הדלת (עוגן כחול). בעל הקאסה ייבצע בד"כ רישום עם הגעתכם ויילך עוד באותו היום או למחרת למשרדי ההגירה, כך שבכל רגע נתון ממשלת קובה תדע איפה אתם נמצאים!
הלינה בקאסה שאינה חוקית לא מומלצת בכלל ואף עלולה להיות מסוכנת. ישנם לא מעט סיפורים של גניבות מהקאסות הנ"ל. הלינה בקאסה שאינה חוקית כשמה כן היא: עבירה על החוק. בעלי הקאסות החוקיות משלמים לממשלה מיסים גבוהים בכל חודש.
מחירים:

מחיר לחדר: בין 10CUC – 35CUC. תלוי בעונה ובמקום. בהאוונה קשה למצוא קאסה בפחות מ CUC20 ואילו במקומות הקטנים והעיירות CUC 10 יהיה מחיר אידאלי (לא בעונת התיירות).
המחיר בד"כ הינו ללינה בלבד אך ניתן לבקש שיכלול ארוחת בוקר. כל דבר אחר כגון כביסה, הבירה שבמיני בר וכו' הוא תוספת שעליה צריך לשלם. שלא בעונת התיירות ניתן ואף מומלץ להתמקח על המחיר (גם עבור הלינה וגם עבור הארוחות).


איך למצוא קאסה:

המלצות של חברים או מכרים שחזרו מקובה הם דרך אחת למצוא קאסה, ניתן למצוא כתובות של קאסות במספר דרכים אחרות לפני הטיול ותוך כדי הטיול:

אינטרנט: אתר "למטייל" קטגוריית 1001 טיפים, אתרי מטיילים אחרים ופורומים בין לאומיים.

המלצות מטיילים: ניתן כמובן לקבל המלצות ממטיילים שפוגשים במהלך הטיול (לרוב בתחנות אוטובוס של ויאזול ובמקומות קטנים כגון ויניאלס בהם פוגשים טיילים נוספים).

בעלי הקאסות: ניתן לקבל מבעל הקאסה בו אתם שוהים המלצה לקאסה ביעד הבא. בעל הקאסה אף יישמח לבצע הזמנה לחדר. נוח מאוד לעשות זאת כאשר מתכננים להגיע בשעה מאוחרת יחסית ליעד. יש לקחת בחשבון שחלק מבעלי הקאסה גובים עמלות בינם לבין עצמם ואז היכולת להתמקח על המחיר קטנה יותר.

קאסה ביעד: במקומות קטנים כגון: ויניאלס וברקואה, עשרות בעלי קאסה יחכו לך בתחנה המרכזית ויציעו לכם את קאסתָם. אם הגעתם מוקדם ויש לכם זמן שווה לראות כמה קאסות ולבחור את הטובה יותר. לעיתים גם בערים יותר גדולות כגון באיאמו, הולגין וקאמאווי יחכו מספר מצומצם יותר של בעלי קאסות בתחנה המרכזית.

* מלונות – יש מקומות בקובה בהם ניתן למצוא מלונות טובים ולא כל כך יקרים. באיים ובחופים יש מלונות או בונגלוסים באיכות טובה מאוד. המחירים מתחילים ב CUC40 ויכולים להגיע למאות דולרים במלונות "הכל כלול".
ניתן להזמין קאסות ומלונות דרך הלינק המצורף :
Book cheap accommodation in Havana with HostelBookers!

תגובות

Unknown אמר/ה…
היי!
יש לך המלצה למלון לא יקר בהוואנה שיחסית קרוב לשדה התעופה ועונה על הצרכים של להגיע בלילה, להתקלח לישון ולצאת בבוקר למחרת?
namaste אמר/ה…
היי נעמה
למיטב ידיעתי, באזור שדה התעופה אין מבחר ( אם יש בכלל ) של מלונות. האם את חוששת לצאת לעיר בשעות הלילה ?
namaste אמר/ה…
אם לוקחים מונית משדה התעופה ישירות לקאסה או למלון בהאוונה, לא צריכה להיות בעיה. רק תדאגי שנהג המונית יוביל אותך ישירות לפתח הבית/מלון. сentro havana אכן לא מקום ידידותי בלילה אך פשוט צריך להגיע ישירות לקאסה. באיזו שעה אגב את נוחתת ...?
‏אנונימי אמר/ה…
קאסה ישראלית בהואנה קובה קובי טל-05422556670 הסיפור מתחיל לפני כשמונה שנים הגעתי בפעם הראשונה לקובה ומיד התאהבתי במקום בפשטות המיוחדת שהזכירה לי את ילדותי, הכרתי שם אנשים ניפלאים כאשר אחד מהם היה בחור בשם לאונרדו שצילם בבניין הקפיטוליו והוא הראה לי את הואנה ולאחר מיכן את כל קובה המדהימה, שכחתי לציין שהייתי עם שני חברים,ובכל מקום שנסענו היינו חייבים להתפצל כיוון שהיו רק קאסות עם שני חדרים ואז החלטתי שיש לי רעיון להקים קאזה של ארבעה חדרים ישראלית בהואנה , חזרתי עוד כמה פעמים לקובה עד שמצאתי מבנה במרכז הואנה ,שיפצתי אותו וכרגע יש ארבעה חדרים מדהימים קרוב לטיילת ולמרכז העניינים, ואותו בחור שהכרתי לפני שמונה שנים מנהל כרגע את הקאסות וגם לוקח את התיירים שמגיעים לטיולים אותנטיים ומראה להם גם את חיי הלילה,וכך מסתיים הסיפור על הקאסה הישראלית בקובה, אז מחכה לטלפון קובי ישראל קובה.
דני אמר/ה…
תודה על הטיפים,מתכנן טיול בקרוב.
דני
הכל כלול
קובי אמר/ה…
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
namaste אמר/ה…
קובי שלום,
אין צורך לפרסם פעמיים. ובבקשה לא להציף. אני משאיר תגובה אחת ומוחק את האחרת. תודה,איתן.
‏אנונימי אמר/ה…
namaste שלום אם אפשר לתקן את מספר הטלפון במודעה שלי ל-0542556670 בברכה קובי
שייט תענוגות אמר/ה…
אני חייב להודות ש90 אחוז מהטיול שלי במרכז אמריקה תוכנן ע"י מידע שקיבלתי בלמטייל. כל הכבוד להם על היוזמה שלהם לעזור לאלפי הישראלים המטיילים מדי שנה. לצערי, בלילה הראשון שלי בהוסטל כלשהו בגוואטמלה נכנסתי לאינטרנט וראיתי שם ביקורות מזעזעות ומחלות של אנשים ששהו שם. כמובן שמיהרתי לברוח.
‏אנונימי אמר/ה…
היי..
יש לי שתי שאלות:
1. אם אני מתכנן חודש בקובה, מה עדיף- תרמיל או מזוודה?
2. בכל הקאסות שהאתרים מציעים, האם האמבטיה היא פרטית או משותפת ? והאם יש צורך להביא מגבות מהבית לקובה?
namaste אמר/ה…
בוקר טוב,
1. הכל תלוי באופי הטיול שלך. כתבתי פוסט בבלוג שמדבר על העניין שנקרא - מוצ'ילה או מזוודה ?. בגדול אם אתה מתכנן לנסוע באוטובוסים של ויאזול ולבקר בערים הגדולות - מזוודה תהיה נוחה יותר.
2.חדר האמבטיה (בד"כ מקלחת) היא ברוב המקרים תהיה פרטית ולאתצטרך לחלוק אותה עם בני הבית או עם דיירים אחרים. יש קאסות בהם המקלחת משותפת. אם תבקש מגבת ברוב המקרים תוכל לקבל. אני ממליץ לטייל עם מגבת אישית- עדיף מגבת טיולים שמתייבשת מהר.
‏אנונימי אמר/ה…
שלום,
רציתי לדעת איך אני מזמינה קאסה ליום הראשון (הלילה הראשון) בקובה- הוואנה. האם להתקשר לקאסה ולהזמין מקום?
האם צריך לשלם מראש משהו? והאם צריך אישור כלשהו לכנסיה לקובה?
והאם אפשר להמליץ לנו על קאסה טובה - אנחנו זוג.
תודה מראש,
QA אמר/ה…
גם אני רוצה לדעת על קאסה טובה
‏לוס אדמוס אמר/ה…
שלום
אנחנו בסופ הטיול שלנו ורצינו לדעת אם ידוע לכם על מקום שאפשר להשאיר בו חלק מהציוד שלנו בקנקון לפני הטיסה לקובה כדי לא להסחב עם כל התיקים שלנו שם
תודה
‏איתן אמר/ה…
שאלה מצויינת ולצערי אין לי תשובה חד משמעית, אולי מישהו מהגולשים יוכל לדעת...

בגדול תמיד ניתן להעזר בלוקר'ס של מלונות או גסטהאוסים. העלות בד"כ זניחה.
‏ענבר אמר/ה…
קובי תתקשר אליי בבקשה כשתוכל 0506291596 או במייל inbarmanor17@gmail.com

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפת קובה

מפת קובה - בכדי לסייר בקובה בעזרת המפה, מישכו את התמונה ימינה, שמאלה, למעלה או למטה. או שהעזרו בחיצים בסרגל בצד שמאל. כדי לעשות זום טין השתמשו ב + וכדי לעשות זום אאוט השתמשו במינוס. View Larger Map

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך