דילוג לתוכן הראשי

בטחון אישי בקובה - לטייל בטוח בקובה!

כשמטיילים בקובה,כמו בכל מקום בעולם, צריך לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. קובה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות באמריקה הלטינית! למעשה העיר הכי מסוכנת בקובה היא הוואנה. ככלל צריך לזכור שערים גדולות תמיד יותר מסכונות. במקומות הקטנים היותר והפחות מתויירים תרגישו הרבה יותר בטוחים בד"כ.

אז ממה צריך להזהר בקובה ? ואיך?

קודם כל לגבי הוואנה: לא מסתובבים בשעות הלילה המאוחרות בעיר! אם אתם יוצאים למועדון או מקום אחר שמרוחק מהקאסה קחו מונית ממשלתית עד היעד ובחזרה. אל תסתובבו עם מצלמה בשעות הלילה - סביר להניח שהיא תעבור ליד אחרת מהר מאוד. אל תסתובבו לבד בלילה בהוואנה או בערים הגדולות (סנטיאגו דה קובה לדוגמא). עיקר הסכנה בהוואנה ובערים הגדולות היא שוד לכן כדאי מאוד להתסובב עם מינימום כסף עליכם. תקחו רק את הכסף שאתם צריכים ולא את כל הארנק. בכל מקרה עדיף להסתובב ללא ארנק מכיוון שהוא מושך את העין של השודד המזדמן. רבים שואלים אותי האם כדאי להשאיר את הכסף בקאסה ?
ברוב המקרים הקאסה תהיה המקום הבטוח ביותר לציוד שלכם ולכסף. לבעל הקאסה יש אינטרס לשמור עליכם ולא לגנוב מכם. אם חלילה תתלוננו עליו שגנב מכם לדוגמא , רשיונו עלול להשלל. הוא לא ייקח את הסיכון!  בד"כ בעל הקאסה גם ידאג שלאנשים אחרים לא תהיה גישה לכבודה שלכם. כמובן שהיו בעבר גם מקרים יוצאים מן הכלל. תראו עד כמה אתם סומכים על בעל הקאסה ותחליטו בעצמכם. לאור הניסיון שלי, ברוב הפעמים, הקאסה היתה המקום הבטוח ביותר.

מטרד נוסף הוא החינטרוס. חינטרוס הם למעשה עסקנים שינסו בכל דרך להוציא מכם כסף, או לשתות בירה על חשבונכם במקרה הטוב. במרכז הוואנה תראו הרבה מאוד חינטרוס שיגשו אליכם באמצע הרחוב. גם בסנטיאגו דה קובה יש המון חינטרוס. הדרך הטובה להמנע מתרמית היא פשוט להמנע מכל מגע איתם. בימים הראושנםי שלכם בקובה המנעו ליצור קשר עם אנשים חדשים מקומיים. רק אחרי שתרגישו בטוחים, תוכלו להבחין בד"כ בין אדם ידידותי לבין חינטרוס.

כשאתם בתחנות מרכזיות ובאוטבווסים שימו לב לחפצים האישיים שלכם. מקום המוני עלול להיות אחלה פלטפורמה לגנבים. התחנה המרכזית של סנטיאגו דה קובה היא מקום כזה לדוגמא.

באופן כללי לקובנים אין שום בעיה עם ישראלים. במקרים רבים הם אפילו רוכשים לנו כבוד רב. לישראל יש קשרי מחסר בתחומים שונים עם קובה אך אין יחסים דיפלומטיים. כמו בכל מדינה כדאי מאוד להצניע את מוצאכם מכיוון שייתכן ותתיקלו באנשים שלא ממש אוהבי ישראל - בקובה המון סטודנטים מארצות ערב השונות.

לסיכום: קובה בטוחה! מקרי אלימות דיי נדירים ואם קיימים הם קרו בד"כ מכיוון שמטיילים לא שמרו על כללי בטיחות פשוטים.


שיהיה לכם טיול בטוח ומהנה!

תגובות

freelancer אמר/ה…
אני רוצה קובה
פרילנסרים אמר/ה…
גשם של גוגויים .
Omer אמר/ה…
אהלן איתן,
סחתיין על הבלוג המפורט...
האם אתה עדיין מעביר הרצאות על קובה? אם כן, מתי ההרצאה הקרובה?

תודה!
‏איתן אמר/ה…
שלום,

ותודה על המחמאות.. אני בהחלט מעביר הרצאות מפעם לפעם..לאחרונה לא היה לי פנאי לכך.

מתי את/ה מתכוונים לנסוע לקובה ?
Omer אמר/ה…
אנחנו נוסעים לירח דבש :-)
נטוס בסוף אוגוסט, לשלושה-ארבעה שבועות ונקנח בשבוע באחד האיים האחרים בקריביים...

עומר

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך

מפת קובה

מפת קובה - בכדי לסייר בקובה בעזרת המפה, מישכו את התמונה ימינה, שמאלה, למעלה או למטה. או שהעזרו בחיצים בסרגל בצד שמאל. כדי לעשות זום טין השתמשו ב + וכדי לעשות זום אאוט השתמשו במינוס. View Larger Map