דילוג לתוכן הראשי

תחבורה והתניידות בקובה


תחבורה והתניידות:

ישנם דרכים רבות להתנייד בקובה בתוך הערים ומחוץ להן. הדרך הפופלורית והנגישה ביותר להתנייד ברחבי המדינה עבור תרמילאים ומטיילים היא שימוש באוטובוסים של VIAZUL או השכרת רכב. עם זאת יש דרכים נוספות בהם ניתן להתנייד ברחבי קובה ובתוך הערים עצמן, דרכים שיכולות להוזיל משמעותית את ההוצאות על תחבורה. להלן פירוט תמציתי של הדרכים להתניידות:


בין עירוני:


אוטובוסים - חברת VIAZUL: האוטובוסים נוחים, ממוזגים ויחסית עומדים בלוחות הזמנים. באוטובוסים יש נוחיות. לחברת האוטובוסים הנ"ל מסלולים קבועים שעוברים כמעט בכל הערים הגדולות מברקואה במזרח ועד פינר דל ריו במערב. העלות יחסית יקרה. האוכלוסיה שמתשמשת בשירותי האוטובוס הנ"ל כוללת בעיקר תיירים וקובנים בעלי אמצעים. בעונת התיירות רצוי מאוד להזמין מקומות מראש ע"י הרמת טלפון או הגעה לתחנה המרכזית. (ישנה חברת אוטובוסים בין עירונית נוספת ASTRO אך זו נותנת עדיפות למקומיים ולרוב לתייר לא ניתן בכלל להשתמש בשירותי החברה).

השכרת רכב – בכל הערים הגדולות ישנן סוכנויות שישמחו להשכיר לכן רכב. ניתן להשכיר גם רכב עם נהג (בעלי הקאסות תמיד יכירו אחד כזה). השכרת רכב מייקרת משמעותית את עלות הטיול. חשוב לוודא המצאות כלי נהג וגלגל רזרבי.

מוניות – בתחנה המרכזית של כל עיר גדולה יהיו לרוב גם מוניות (ממשלתיות או פרטיקולריות*) שישמחו לקחת אתכם למחוז חפצכם. העלות בד"כ שוות ערך לעלות כרטיס הנסיעה באוטובוס (אם המונית מלאה) ,ניתן להתמקח אם מדובר במונית פרטיקולרית.

מוניות קולקטיביות פרטיקולריות – רכב אמריקאי ישן שמקשר בין ערים או עיירות קרובות בד"כ. יש לברר מהיכן בדיוק יוצאות המוניות הנ"ל. העלות נמוכה משמעותית ממונית רגילה או מאוטובוס של ויאזול. בד"כ לתוך אוטו אחד יידחסו לפחות 7 קובנים עליזים וטובי לב. חוויה!

אוטובוס מקומי – guagua – אוטובוס רעוע/ישן בד"כ שמקשר בין ערים או עיירות קרובות יחסית. הנסיעה זולה מאוד (תלוי במרחק כמובן אך פסו קובנו אחד זהו מחיר הגיוני לנסיעה של עשרות קילומטרים). בחלק מן האזורים קשה מאוד להסתמך על לוחות הזמנים של ה gua gua.

רכבת – הרכבת מחברת בין רוב הערים הגדולות בקובה. הרכבת ישנה, איטית מאוד ואינה מומלצת אפילו ע"י המקומיים בעלי הקאסות ובעלי מעמד גבוה.

משאיות- קאמיון –בד"כ משאיות ורכבים סובייטים או אמריקאיים ישנים מאוד, מיועד בעיקר לאוכלוסיה המקומית דלת האמצעים, לרוב לא תנתן האפשרות לתייר להשתמש בכלי תחבורה זה.

טרמפים – בוטליה – נסיעה בטרמפים אינה מומלצת בשום מקום בעולם ויש בה סיכון. עם זאת בקובה האוכלוסיה המקומית נוהגת להשתמש באופציה הנ"ל. בד"כ מאיתנו המטיילים בכל אופן יידרש תשלום והנסיעה לא תהיה חינם כך שלמעשה זוהי תהיה נסיעה בסוג של מונית פרטיקולרית.


*מונית פרטיקלורית היא למעשה רכב של אדם פרטי שמסכים לקחת אתכם מנקודה א' לנקודה ב' תמורת תשלום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך

מפת קובה

מפת קובה - בכדי לסייר בקובה בעזרת המפה, מישכו את התמונה ימינה, שמאלה, למעלה או למטה. או שהעזרו בחיצים בסרגל בצד שמאל. כדי לעשות זום טין השתמשו ב + וכדי לעשות זום אאוט השתמשו במינוס. View Larger Map

בטחון אישי בקובה - לטייל בטוח בקובה!

כשמטיילים בקובה,כמו בכל מקום בעולם, צריך לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. קובה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות באמריקה הלטינית! למעשה העיר הכי מסוכנת בקובה היא הוואנה. ככלל צריך לזכור שערים גדולות תמיד יותר מסכונות. במקומות הקטנים היותר והפחות מתויירים תרגישו הרבה יותר בטוחים בד"כ. אז ממה צריך להזהר בקובה ? ואיך? קודם כל לגבי הוואנה: לא מסתובבים בשעות הלילה המאוחרות בעיר! אם אתם יוצאים למועדון או מקום אחר שמרוחק מהקאסה קחו מונית ממשלתית עד היעד ובחזרה. אל תסתובבו עם מצלמה בשעות הלילה - סביר להניח שהיא תעבור ליד אחרת מהר מאוד. אל תסתובבו לבד בלילה בהוואנה או בערים הגדולות (סנטיאגו דה קובה לדוגמא). עיקר הסכנה בהוואנה ובערים הגדולות היא שוד לכן כדאי מאוד להתסובב עם מינימום כסף עליכם. תקחו רק את הכסף שאתם צריכים ולא את כל הארנק. בכל מקרה עדיף להסתובב ללא ארנק מכיוון שהוא מושך את העין של השודד המזדמן. רבים שואלים אותי האם כדאי להשאיר את הכסף בקאסה ? ברוב המקרים הקאסה תהיה המקום הבטוח ביותר לציוד שלכם ולכסף. לבעל הקאסה יש אינטרס לשמור עליכם ולא לגנוב מכם. אם חלילה תתלוננו עליו שגנב מכ