דילוג לתוכן הראשי

טיסות לקובה - מתי לטוס לקובה, איך לטוס לקובה ועוד

כאמור ביקרתי פעמיים בקובה. הפעם הראשונה היתה בשנת 2002. הטיסה לקובה בפעם הזו היתה קצרה מאוד ונוחה. טיסה ישירה מטורונטו להאוונה - שעתיים וחצי בלבד. בפעם הזו מחיר כרטיס הטיסה לקובה היה מאוד זול עבורי היות וטסתי על בסיס מקום פנוי - שילמתי כ 300 ש"ח עבור הטיסה הנ"ל. לקראת הביקור השני שלי בקובה, כבר עשיתי סקר ובדיקת מחירים מקיפה לפני שקניתי את הכרטיס שעלה בשנת 2008 כ-4000 שקלים חדשים. מסקנה ראשונה היא שמשתלם יותר לטוס על בסיס מקום פנוי כעובד חברת תעופה. מסקנה שנייה: כשהטיסה לא כל כך זולה כדאי מאוד למצוא את הדיל המשתלם ביותר! באותה תקופה מחיר כרטיס טיסה לקובה נע בין 1000$ ל 1800$ והכרטיס הזול ביותר שמצאתי היה של חברת קובנה שעלה כ 1000$. חששתי בהתחלה לטוס עם חברה לא ממש מוכרת ולא הכי בטיחותית בעולם ע"פ אתרים שונים באינטרנט. החלטתי בכל זאת לנסות לאחר שבדקתי שהמטוס שעליו אני עולה הוא חדש יחסית. אני חייב לציין שהופתעתי לטובה מחברת התעופה הקובנית. מהארץ כמובן יצאתי בטיסת אלעל למדריד וממדריד בחברת קובנה לסנטיאגו דה קובה. במדריד היו לי 8 שעות המתנה שהעברתי בגיחה קצרה לעיר המאכזבת למדיי מדריד. חברת קובנה ידועה גם כחברת תעופה עם איחורים כרוניים, לכן, לא הופתעתי כשנאמר לי שהטיסה נדחתה בכמה שעות. תוך כ 8 שעות מרגע ההמראה היינו בסנטיאגו דה קובה. המטוס מדגם אילושיין הרוסי היה מאוד נוח, רווח גדול בין הכסאות והטיסה עברה ללא תקלות מיוחדות. בעלת הקאסה בסנטיאגו דה קובה הגיעה לנמל התעופה הקטן שבפאתי העיר כדי לאסוף אותי - השעה היתה 2 בלילה. היה עודכנה על האיחור והגיעה בזמן עם נהג מונית - טקסי פרטיקולר. אין ספק שלנחות בסנטיאגו דה קובה הרבה יותר נעים מאשר לנחות בהאוונה. בסנטיאגו דה קובה תוך פחות מ 40 דקות ניתן לצאת לעיר. בהאוונה תיירים ומטיילים לעיתים עוברים תחקור ובדיקה מקיפה לפני שהם מורשים להכנס.

מתי כדאי לטוס לקובה ?

יש שתי עונות עיקריות בקובה: העונה המתויירת היא גם העונה הקרירה והיבשה - מחודש דצמבר ועד חודש אפריל
והעונה הפחות מתויירת שמתחילה בחודש מאי וממשיכה עד נובמבר. עונה זו חמה יותר ומלווה במשקעים. בחודש יולי כבר יש סיכוי גדול יותר להוריקנים וגשמים עזים. סכנה זו היא בד"כ עד חודש ספטמבר. חשוב לזכור שבקובה בעונה המתויירת המחירים עולים ואילו החל מחודש מאי יש ירידה במחירים של קאסות, תחבורה ציבורית ואטרציות..
ב2002 טיילתי ממש בתחילת העונה המתויירת ומזג האויר היה אידיאלי. ב2008 טיילתי בחודשים מאי ויוני. גשמים עזים החלו בתחילת חודש יוני. אם אתם שואלים אותי , הייתי ממליץ לטוס בעונה הקרירה והיבשה שהיא העונה המתויירת בקובה.

תגובות

Unknown אמר/ה…
שלום,
אנחנו זוג שרוצה לטוס לקובה בספטמבר לשבועיים - שלושה.
הבנו שתקופה זו נקראת תקופת ההוריקנים (!) ושבאופן כללי מזג האויר לא מסביר פנים. לכן רצינו לדעת האם עדיף לוותר על נסיעה לקובה בתקופה הזו ולנסוע למקום אחר במרכז אמריקה...

תודה
namaste אמר/ה…
אהלן נועם. ספטמבר זו אכן תקופה בעייתית לטיול בקובה בהיבטים של מזג אויר. בגדול מדובר בעונה הפחות מתויירת בקובה והגשומה. הסיכוי להוריקנים בתקופה זו גדול יותר מאשר בחודשים נובמבר-דצמבר עד מאי-יוני.
אגב גם במדינות מרכז אמריקה אחרות זו העונה הגשומה ויש סיכוי להוריקניםץ
‏אנונימי אמר/ה…
קאסה ישראלית בהואנה קובה קובי טל-0542556670 .וכך מתחיל הסיפור לפני כשמונה שנים הגעתי בפעם הראשונה לקובה ומיד התאהבתי במקום בפשטות המיוחדת שהזכירה לי את ילדותי, הכרתי שם אנשים ניפלאים כאשר אחד מהם היה בחור בשם לאונרדו שצילם בבניין הקפיטוליו והוא הראה לי את הואנה ולאחר מיכן את כל קובה המדהימה, שכחתי לציין שהייתי עם שני חברים,ובכל מקום שנסענו היינו חייבים להתפצל כיוון שהיו רק קאסות עם שני חדרים ואז החלטתי שיש לי רעיון להקים קאזה של ארבעה חדרים ישראלית בהואנה , חזרתי עוד כמה פעמים לקובה עד שמצאתי מבנה במרכז הואנה ,שיפצתי אותו וכרגע יש ארבעה חדרים מדהימים קרוב לטיילת ולמרכז העניינים, ואותו בחור שהכרתי לפני שמונה שנים מנהל כרגע את הקאסות וגם לוקח את התיירים שמגיעים לטיולים אותנטיים ומראה להם גם את חיי הלילה,וכך מסתיים הסיפור על הקאסה הישראלית בקובה, אז מחכה לטלפון קובי ישראל קובה.
‏אנונימי אמר/ה…
שלום,
רציתי לדעת איך מזמינים לילה ראשון בקובה.
ואם למישהו יש המלצות אז נשמח לקבל.
אנחנו רוצים לדעת אם צריך להתקשר ולהזמין והאם צריך אישור שהזמנו בכניסה לקובה?
קאסות בקובה אמר/ה…
שלום לך,
אתה יכול להזמין קאסה ללילה ראשון בקובה בכמה דרכים:
לכתוב מייל לבעל הקאסה\ לסגור איתו תאריכים ומחיר ולקבל לכך אישור דרך המייל. דרך נוספת היא להתקשר לבעל הקאסה ולהזמין. גם במקרה זה יש לבקש אישור לכך דרך המייל. דרך נוספת היא להזמין דרך אתרי אינטרנט ולשלם מראש. שיהיה שבהצלחה. טיול מוצלח בקובה!
‏אנונימי אמר/ה…
הלאן! כמה שאלות לי אליך
1. האם חייב להזמין קאסה בארץ והאם זה נחוץ בכניסה לקובה?
2. בנוגע לטיסה לקובה יש טיסה ישירה מת"א לקובה ואם לא 1500 דולר זה זול?
3. האם להסתובב עם אשראי או מזומן?
4.לאן כדאי להמשיך מקובה כי זה הטיול העיקרי שלי.
namaste אמר/ה…
אהלן אהלן!
עד כמה שידוע לי בכרטיס התייר צריכה להיות רשומה הכתובת בה תשהה בימים הראשונים בקובה. כתובת זו צריכה להיות אמיתית. כלומר קאסה שהזמנת עוד מהארץ לפני ההגעה לקובה. בעבר, הקובנים היו מחייבים כאלה שלא הזמינו מראש לקחת מלון מאוד יקר לימים הראשוני, לכן לא כדאי להסתבך בנושא הזה. לגבי כרטיס טיסה לקובה - התעריף משתנה בהתאם לעונה ובהתאם לשער הדולר.תעשה סקר שוק - אתה תמיד יכול להעזר במנועי חיפוש שמשווים מחירים. אשראי או מזומן ? זו שאלת השאלות, אני בד"כ משלב בין השניים. לאן כדאי להמשיך ? העולם גדול! לאן שבא לך...לא חסרים יעדים...מרכז אמריקה ודרום אמריקה נמצאות ממש מתחת לאף וגם ג'מייקה והרפובליקה הדומיניקנית! תעשה חיים בקובה!
‏אנונימי אמר/ה…
כמה עולה ויזה לקובה?
תודה סמדר
פיתוח תוכנה אמר/ה…
לא זול לטוס לקובה
‏איתן אמר/ה…
היי סמדר. ויזה לקובה (כרטיס תייר) יעלה בארץ כ 50$. המחירים משתנים מעת לעת. אם תזמיני דרך סוכן תגבה ממך עמלת סוכן.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך

מפת קובה

מפת קובה - בכדי לסייר בקובה בעזרת המפה, מישכו את התמונה ימינה, שמאלה, למעלה או למטה. או שהעזרו בחיצים בסרגל בצד שמאל. כדי לעשות זום טין השתמשו ב + וכדי לעשות זום אאוט השתמשו במינוס. View Larger Map

בטחון אישי בקובה - לטייל בטוח בקובה!

כשמטיילים בקובה,כמו בכל מקום בעולם, צריך לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. קובה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות באמריקה הלטינית! למעשה העיר הכי מסוכנת בקובה היא הוואנה. ככלל צריך לזכור שערים גדולות תמיד יותר מסכונות. במקומות הקטנים היותר והפחות מתויירים תרגישו הרבה יותר בטוחים בד"כ. אז ממה צריך להזהר בקובה ? ואיך? קודם כל לגבי הוואנה: לא מסתובבים בשעות הלילה המאוחרות בעיר! אם אתם יוצאים למועדון או מקום אחר שמרוחק מהקאסה קחו מונית ממשלתית עד היעד ובחזרה. אל תסתובבו עם מצלמה בשעות הלילה - סביר להניח שהיא תעבור ליד אחרת מהר מאוד. אל תסתובבו לבד בלילה בהוואנה או בערים הגדולות (סנטיאגו דה קובה לדוגמא). עיקר הסכנה בהוואנה ובערים הגדולות היא שוד לכן כדאי מאוד להתסובב עם מינימום כסף עליכם. תקחו רק את הכסף שאתם צריכים ולא את כל הארנק. בכל מקרה עדיף להסתובב ללא ארנק מכיוון שהוא מושך את העין של השודד המזדמן. רבים שואלים אותי האם כדאי להשאיר את הכסף בקאסה ? ברוב המקרים הקאסה תהיה המקום הבטוח ביותר לציוד שלכם ולכסף. לבעל הקאסה יש אינטרס לשמור עליכם ולא לגנוב מכם. אם חלילה תתלוננו עליו שגנב מכ