דילוג לתוכן הראשי

תכנון מסלול מקיף ל-21 יום בקובה

מסלול מקיף בן כ-21 ימים לקובה יתחיל בחלק המזרחי של קובה במחוז גואנטנמו או במחוז סנטיאגו דה קובה. השאיפה היא למצוא טיסה הנוחתת ישירות בסנטיאגו דה קובה ומשם להתחיל את המסלול, או לחילופין לנחות בהאוונה ולקחת משם טיסה לעיר ברקואה והתחיל את המסלול משם.

המסלול יכלול את הערים והעיירות הנ"ל: ברקואה, סנטיאגו דה קובה, קאמאווי, טרינידד, סנטה קלרה, ויניאלס.
ברקואה: ההגעה לברקואה היא או בטיסה ישירה מהאוונה או בנסיעה ארוכה (של כ 5 שעות וחצי) מסנטיאגו דה קובה.
ברוקאה הינה העיר המזרחית ביותר בקובה, מקום ייחודי שהיה מבודד במשך שנים רבות משאר קובה כיוון שהגישה אליו היתה אך ורק דרך הים. בשנות ה-60 נסללה הדרך מגואנטנמו לברקואה ואף ניתן לה שם : לה פרולה. הדרך הינה דרך נוף מיוחדת במינה. בברוקאה כדאי לשהות ולטייל בסביבותיה לפחות 3-4 ימים. עיקר הפעילות היא בטבע (טרקים יומיים בג'ונגל, טיפוס על הר ועוד)
במרחק 20 דקות נסיעה נמצא חוף הים Playa Maguana שהינו חוף ים קריבי קלאסי, מומלץ! העיר ברקואה עצמה ייחודית מאוד והאנשים בה חביבים מאוד.
סנטיאגו דה קובה: עיר תוססת מאוד ורועשת מאוד. ניתן לשכור רכב ולטייל בכל אזורי הטבע הסובבים אותה כגון הרי הסיירה מאסטרה, שמורת בוקנאו ועוד. כנ"ל 3-4 ימים. הליכה רגלית בעיר (לאו דווקא מרכז העיר) עצמה נותנת חוויה מאוד חזקה לאיך באמץ הקובנים חיים.
הדרך מסנטיאגו לטרנידד ארוכה מאוד ולכן ניתן לשלב יעד נוסף או אפילו שני יעדים + רביצה על אי או חוף ים. מהעיר הולגין למשל ניתן להגיע לחופים של גוארדה לה באקה. העיר עצמה הולגין (שמוגדרת ע"פ הקובנים כעיר הכי לבנה בקובה וגם מוגדרת כעיר הפארקים) מאוד מעניינת. העיר הינה עיר קובנית טיפוסית ובחלק מאזוריה אפורה משהו. ניתן לעצור ליומיים עד שלושה. לחופים ניתן להגיע או במונית או ברכב שכור. יהיה קשה לבנות על תחבורה ציבורית.
ניתן לעצור גם בעיר הקולוניאלית קאמוואי ליומיים עד שלושה. עיר תוססת ורועשת בחלק מאזוריה. גם מקאמוואי ניתן להגיע לאיים ולחופים אשר מצפון אליה.
בטרינידד כאמור אפשר להנות מהנופים ומהשקט, לצאת לטיולי יום רגליים, או לטיולי סוסים (בממוצע 4CUC לשעת רכיבה). ניתן גם לרדת לחוף Playa Ancon שנמצא במרחק 15 דקות נסיעה במונית. בערב כמובן כולם נפגשים בקאסה דה למוזיקה ורוקדים סלסה. שלושה ימים בטרינידד יהיו בד"כ המינימום.
מטרינידד ניתן להגיע לסנטה קלרה, העיר של צ'ה גווארה בה הוא קבור יחד עם הלוחמים שנלחמו איתו בקרב האחרון. מול המוזילאום ישנו מוזיאון קטן עם פריטים אישיים של צ'ה גווארה. יומיים בהחלט יספיקו בסנטה קלרה אלא אם כן ממש התחברתם לכל הקונספט. בסנטה קלרה יש קהילה יהודית.
האוונה: שלושה ימים - ניתן להסתובב רגלית בהאוונה הישנה Havana Vieja וב - Centro Havana. למחרת, ניתן לרכוש כרטיס לאוטובוס התיירותי האדום (5CUC) שמגיע לכל האתרים המתויירים בהאוונה כולל החופים ב - Playa del Este. יום נוסף ישלים את כל מה שלא הספקתם וכבר באותו יום ניתן לנסוע לויניאלס.
ויניאלס: עיירה מנומנמת הטובלת בירוק ונמצאת בלב של אזור חקלאי. פרט לשדות טבק וקנה סוכר תמצאו באזור מערות עם ציורים פרההיסטוריים, אנשים חביבים מאוד והרבה סלסה ורום. בערב כולם נפגשים במועדון הסלסה המקומי. ניתן לצאת מוינאלס לטיולי יום רגליים וטיולי סוסים, ניתן לצאת גם לחופים והאיים:Cayo Jutias, Cayo Levisa, Playa Maria la Gorda ,Cabo San Antonio. מוניאלס בדרך חזרה להאוונה אם בא לכם עוד קצת טבע ושקט אפשר גם לבקר בסורואה ובלס טרזס. סה"כ ניתן לבלות באזור 3-5 ימים, תלוי כמה אתם אוהבים שקט וטבע.
במשך כל הטיול מומלץ לשלב לעיתים ביקור בעיירות לא מתויירות או בערים יותר אותנטיים וטיפוסיים לקובה, בכדי להרגיש את "קובה האמיתית". לדוגמא: עצירה בעיירה רמדיוס או בעיר קולון אוטיול יומי לפינר דל ריו (עיר קובנית אפורה אך טיפוסית).
תעשו חיים!

תגובות

namaste אמר/ה…
טיפ שפרסמתי באתר למטייל :-) מקווה שעזר לכם..
ליקויי בניה אמר/ה…
באמת קובה ענקית ויש בה הרבה מה לראות
טיסות לתאילנד אמר/ה…
בהחלט הבאת פה סקירה מושקעת. כאחת שאוהבת לטייל אני אקח את מה שכתוב פה לתשומת ליבי.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך

מפת קובה

מפת קובה - בכדי לסייר בקובה בעזרת המפה, מישכו את התמונה ימינה, שמאלה, למעלה או למטה. או שהעזרו בחיצים בסרגל בצד שמאל. כדי לעשות זום טין השתמשו ב + וכדי לעשות זום אאוט השתמשו במינוס. View Larger Map

בטחון אישי בקובה - לטייל בטוח בקובה!

כשמטיילים בקובה,כמו בכל מקום בעולם, צריך לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. קובה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות באמריקה הלטינית! למעשה העיר הכי מסוכנת בקובה היא הוואנה. ככלל צריך לזכור שערים גדולות תמיד יותר מסכונות. במקומות הקטנים היותר והפחות מתויירים תרגישו הרבה יותר בטוחים בד"כ. אז ממה צריך להזהר בקובה ? ואיך? קודם כל לגבי הוואנה: לא מסתובבים בשעות הלילה המאוחרות בעיר! אם אתם יוצאים למועדון או מקום אחר שמרוחק מהקאסה קחו מונית ממשלתית עד היעד ובחזרה. אל תסתובבו עם מצלמה בשעות הלילה - סביר להניח שהיא תעבור ליד אחרת מהר מאוד. אל תסתובבו לבד בלילה בהוואנה או בערים הגדולות (סנטיאגו דה קובה לדוגמא). עיקר הסכנה בהוואנה ובערים הגדולות היא שוד לכן כדאי מאוד להתסובב עם מינימום כסף עליכם. תקחו רק את הכסף שאתם צריכים ולא את כל הארנק. בכל מקרה עדיף להסתובב ללא ארנק מכיוון שהוא מושך את העין של השודד המזדמן. רבים שואלים אותי האם כדאי להשאיר את הכסף בקאסה ? ברוב המקרים הקאסה תהיה המקום הבטוח ביותר לציוד שלכם ולכסף. לבעל הקאסה יש אינטרס לשמור עליכם ולא לגנוב מכם. אם חלילה תתלוננו עליו שגנב מכ