דילוג לתוכן הראשי

קובה - רשימת ביגוד הכרחית למטייל לקובה

שלום לנוסעים לקובה ושלום לאלו שחזרו ממנה. לפני שתייחס לביגוד שאתם צריכים לקחת לקובה.אני רוצה לפנות לאלה שחזרו זה עתה מקובה,קודם כל אני מקווה מאוד שנהניתם מהטיול בקובה ואם הייתם בהרצאה שלי או ביקרתם באתר, אני מקווה שהאינפורמציה עזרה לכם בתכנון הטיול. אם יש לכם טיפים כלליים, עדכונים, המלצות למקומות או כל דבר אחר להגיד, תוכלו לעשות זאת כאן באתר. תוכלו לרשום זאת כתגובה לרשומה קיימת.


באופן כללי כשמטיילים והמקום בתיק שלנו מוגבל, צריך לקחת רק דברים שהם הכרחיים וחיוניים. צריך לזכור שהמזוודה שלנו או המוצ'ילה מכילים מספר מוגבל של ליטרים ואנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו מתעסקים, בכל פעם שנארוז את התיק מחדש, במציאת מקום לשמפו או למייבש שיער או למעיל הפליז.

אז מה באמת צריך לקחת לקובה ?

בפוסט הזה אתייחס לביגוד: צריך לזכור שאנחנו נוסעים למדינה שבה מזג האויר הוא חם רוב ימות השנה וגשום ( גשום ממאי ועד אוקטובר ). בעונה הקרירה והיבשה במקומות מסויימים יכול להיות בשעות הערב גם קר..קחו זאת בחשבון.

נתחיל מהראש ונרד עד לרגליים: 

1.כובע רחב שוליים או כובע מצחיה להגנה מפני השמש החזקה של קובה
2.משקפי שמש
3.חולצות קצרות ליומיום ומיקרופליז או פליז לשעות הערב ולנסיעות באוטובוס של ויאזול ( קררררר מאוד ).
4.חולצה תרמית-אני נוהג לטייל עם חלוצה תרמית אחת לפחות ( מנדפת ). מתאימה לשעות אחה"צ כשקריר בעונה הקרירה של קובה.
5.מעיל גשם! לדעתי חובה אם אתם נוסעים בעונה הגשומה.
6.מכנסי מטיילים: מה היתרון במכנסי מטיילים ? תיאורטית אפשר לטייל גם עם ג'ינס או מכנס כותנה רגיל אך מכנס טיולים תופס הרבה פחות מקום בתיק, הוא קל משקל, הוא מתייבש מהר והוא גם פרקטי בחלוקת הכיסים.
7.גרביים תרמיות/גרבי מטיילים - כפי שציינתי לעיל, בקובה מזג האויר רוב השנה הוא חם ולח. אם אתם מתכננים ללכת הרבה ברגל ולצאת לטיולי יום בטבע- מומלץ להצטייד לפחות בזוג גרביים אחד של גרבי מטיילים מנדפות. הגרביים מוגדרות בחנויות הטיולים או באתרי האינטרנט כגרביים לאקלים חם. בד"כ מדובר בגרביים עם סיב שנקרא קולמקס coolmax זהו סיב מנדף מאוד. חוץ מזה לגרבי מטיילים יש ריפוד במקומות הבעיתיים כגון העקב. הריפוד תורם מאוד בשמירה על הרגל מפני שפשפות וכיו"ב.
8. סנדלים - בקובה חם ואפשר לטייל בסנדלים כגון: צ'אקו, סנדלי שורש או כל סנדל אחר שמתאים לטיולים.
9. נעלי טיולים - בקובה אין חובה לטייל עם נעליים אטומות למים. עם זאת ,בעונה הגשומה נעל אטומה למים יכולה לתרום לא מעט. אם מתכוונים לצאת לטיולים יומיים וטרקים קצרים - נעל מטיילים בסיסית תעשה את העבודה היטב.

אם שכחתי משהו..מוזמנים להוסיף בתגובות.



תגובות

מיקור חוץ אמר/ה…
מידע שימושי בהחלט

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך

מפת קובה

מפת קובה - בכדי לסייר בקובה בעזרת המפה, מישכו את התמונה ימינה, שמאלה, למעלה או למטה. או שהעזרו בחיצים בסרגל בצד שמאל. כדי לעשות זום טין השתמשו ב + וכדי לעשות זום אאוט השתמשו במינוס. View Larger Map

בטחון אישי בקובה - לטייל בטוח בקובה!

כשמטיילים בקובה,כמו בכל מקום בעולם, צריך לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. קובה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות באמריקה הלטינית! למעשה העיר הכי מסוכנת בקובה היא הוואנה. ככלל צריך לזכור שערים גדולות תמיד יותר מסכונות. במקומות הקטנים היותר והפחות מתויירים תרגישו הרבה יותר בטוחים בד"כ. אז ממה צריך להזהר בקובה ? ואיך? קודם כל לגבי הוואנה: לא מסתובבים בשעות הלילה המאוחרות בעיר! אם אתם יוצאים למועדון או מקום אחר שמרוחק מהקאסה קחו מונית ממשלתית עד היעד ובחזרה. אל תסתובבו עם מצלמה בשעות הלילה - סביר להניח שהיא תעבור ליד אחרת מהר מאוד. אל תסתובבו לבד בלילה בהוואנה או בערים הגדולות (סנטיאגו דה קובה לדוגמא). עיקר הסכנה בהוואנה ובערים הגדולות היא שוד לכן כדאי מאוד להתסובב עם מינימום כסף עליכם. תקחו רק את הכסף שאתם צריכים ולא את כל הארנק. בכל מקרה עדיף להסתובב ללא ארנק מכיוון שהוא מושך את העין של השודד המזדמן. רבים שואלים אותי האם כדאי להשאיר את הכסף בקאסה ? ברוב המקרים הקאסה תהיה המקום הבטוח ביותר לציוד שלכם ולכסף. לבעל הקאסה יש אינטרס לשמור עליכם ולא לגנוב מכם. אם חלילה תתלוננו עליו שגנב מכ