דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך יולי, 2011

קורא איים בזרם מאת ארנסט המינגווי . . .

כל הטיול בקובה האזנתי במכשירה MP3 שהיה ברשותי לשיריו של מאיר אריאל הגדול. בנסיעה הארוכה מברקואה ועד באיאמו דרך סנטיאגו דה קובה, הספקתי לשמוע את השיר הנ"ל מספר לא קטן של פעמים. מקווה אהבתם את השיר, קראתם את הספר והגעתם להוואנה... קורא "איים בזרם" מאת ארנסט המינגווי תרגם את זה יפה אהרן אמיר אז עוד מעט הוא יצחק אותה על המיטה הרחבה שלו והוא אחד העצובים בעיר הוא כבר איבד שלושה בנים אז הוא עובד כאיש ביון וזה מלחמת העולם הכי שנייה יושב בבאר שבהוואנה, לא חולם שהוא יפגוש בה כאן זאת שכבר שנים האין שנייה חופשה של ארבעה ימים, זונה זקנה שותה איתו רוצה סיפור ושיכניס בו אהבה הוא מספר לה על הונג קונג וכל הסיניות שלו פתאום נכנסת היא, מדי צבא, נפלו איש על צווארי אישה, היא בדרנית של חיילים אבל הלילה היא שלו אם הוא רוצה היתה אשתו הראשונה והם עכשיו נוסעים אליו אני עכשיו אל השמירה יוצא ירח שועלים מלא מרביץ בהיר את כל העיר ההר, הים, גזרת המגננה ומצלצל הטלפון ומודיעים שכנראה חוליית אויב אחת הסתננה הלוך חזור עם המשקפת שנמשכת לירח כמו הים אך שום תנועה אינה נראית ולך לך שרים לי במצעד הפזמונים, היי

האם קובה היתה פעם מחוברת בגשר יבשתי למקסיקו ?

האם קובה היתה פעם מחוברת בגשר יבשתי למקסיקו ? ממצאים שנתגלו בחלק המערבי של קובה, במרחק 9 ק"מ מהקצה המערבי של קובה : קאבו סן אנטוניו, העלו את ההשערה הנ"ל. ייתכן מאוד שקובה, פורטו ריקו והרפובליקה הדומיניקנית היו גם כן מחוברות זו לזו. אתם בטוח זוכרים את הפוסט של קאבו סן אנטוניו וחצי האי GuanaHabibes. הנה לכם עוד סיבה היסטורית וארכיאולוגית להגיע לאזור הנ"ל. בכתבה שפורסמה באתר http://www.epochtimes.co.il מפורסמים ממצאים מאוד מעניינים לגבי עיר אבודה, הנמצאת בקרקעית הים בעומק של 700 מטר מתחת לפני המים. למעשה החוקרים שיצאו לסרוק את קרקעית הים, יצאו לחפש נפט ומצאו עיר! ב כתבה מצויין כי האתר שנתגלה פרוש על שטח של כ 20 קמ"ר. נתגלו מבנים שמזכירים פירמידות העשויים סלעי גרניט. האזור התנשא לפני כ 15000 שנה מעל פני הים.

מוצ'ילה או מזוודה ?

אם אתם שואלים אותי, אין צורך בתרמיל (מוצ'ילה) לטיול בקובה. מזוודה בהחלט תעשה את העבודה יותר טוב. אך הכל תלוי באופי הטיול. בפעם הראשונה שלי בקובה, נסעתי המון בתחבורה ציבורית מקומית ובטרמפים (בוטליה). אם הייתי סוחב איתי מזוודה, אין ספק שלא הייתי מצליח לתפוס ולו טרמפ אחד. מזוודה מקשרת אותך באופן חד וברור להיותך תייר! גם מוצ'ילה במידה מסויימת. אם אתם מתכוונים לנסוע בעיקר באוטובוסים של ויאזול VIAZUL אז אני חושב שמזוודה היא פתרון נוח יותר ויעיל יותר. אם אתם מגיעים מטיול ארוך יותר בדרא"מ או מרכז אמריקה , המצב שונה. באופן כללי אני ממליץ על מוצ'ילה עם פתיחת "מזוודה" ולא "שק". מוצ'ילה "שק" יעילה כאשר אתם יוצאים לטרק ארוך רוצים לדחוס את הציוד בתוך התיק. אך בקובה אתם צריכים לחשוב על פריקת התיק בכל יום או שלושה ימים ואריזתו מחדש. יש מוצ'ילות הנמכרות כיום בחנויות המטיילים ובאינטרנט באתרים כגון "אמזון" או "איביי" שמשלבות בין תיק שהוא "שק" אך יש בנוסף פתיחה שהיא כמו פתיחת מזוודה.

מהו המקום האהוב עליכם בקובה ?

אני מטייל כבר הרבה שנים, ובכל מדינה יש תמיד מקום אחד שאני מוצא אותו אהוב יותר, מעניין יותר, כייפי יותר. לפעמים המקום האהוב ביותר עליכם במדינה מסויימת הוא הוא המקום, בגלל שלל סיבות: מצאתם באהבה, הרגשתם חופש אמיתי, הצלחתם להגיע להשג, הכרתם המון מקומיים, למדתם את השפה, הכרתם חברים חדשים ועוד. ולפעמים יש יותר ממקום אחד כזה במדינה בה טיילתם. המקום יכול להיות עיר, כפר, גסטהאוס מסויים, אי או אפילו בית של מקומי. לפעמים אין לכך סיבה וזו הרגשה שבאה מהבטן. כששואלים אותי מהו המקום האהוב עליי בקובה, אני עונה כמעט מיד : עמק ויניאלס. למה ויניאלס ? אין לי הסבר מדוייק. אני חושב שזו האווירה הכפרית, הפשטות והשילוב של מקומיים ותיירים שלא פגע במרקם של העיירה המקסימה. מצד אחד אתם מרגישים שאתם בכפר נידח ומצד שני המון מטיילים ותיירים שמבקרים במקום. מצד אחד יש בה המון שקט ושלווה ומצד שני , כל לילה רוקדים סלסה ושותים בירה מקומית עד השעות הקטנות של הלילה. יש משהו ממגנט בויניאלס. אז אחרי שטיילתם בקובה, ספרו לכולם מהו המקום האהוב עליכם בקובה ??? הוואנה המרתקת ? ברקואה ? או אולי כפר נידח במרכז קובה ?

הרצאה על קובה - חודש אוגוסט

בוקר טוב, מטיילים יקרים ומטיילות יקרות. החלום שלכם לבקר בקובה הולך ומתקרב בצעדי ענק. בארץ מתפתח לו אט אט משבר דיור ואילו בקובה העניינים משתנים בדיוק לכיוון השני. המדינה המופלאה אט אט משנה את פניה ונפתחת למערב. זה הזמן לבקר בקובה, לפני שביקור בהוואנה יהפוך לביקור שיזכיר טיול בבירה אירופאית (ויעלה גם כך). אז פתחו יומנים ופנו לכם שעה וחצי בערב 30.8.11 בשעה 1800. כדאי מאוד להגיע בזמן גם כדי לתפוס מקום וגם כדי לא להפסיד את תחילת ההרצאה- ההרצאה תתחיל בזמן. מומלץ להביא מחברת וכלי כתיבה. ביום ההרצאה אנא התקשרו לסניף על מנת לוודא כי ההרצאה לא בוטלה. מיותר לציין אך אציין בכל זאת, ההרצאות הן בחינם! בנוסף הסניף מציע הנחות מיוחדות לאלו שבאים להרצאות. אז נפגש בשש.

טיול תרמילאים - למה קובה ?

האם קובה כל כך יקרה לתרמילאים והאם בכלל כדאי לוותר על ביקור באי המופלא ? כמו שניחשתם ודאי, התשובה שלי היא דיי ברורה. אם אתם כבר ב"אזור" אל תוותרו על ביקור בקובה כחלק מהטיול הגדול! נתחיל בתירוצים: כולם אומרים ש"קובה יקרה". האמרה הזו נכונה חלקית. קובה לא כל כך זולה לטיול, אך בהשוואה למדינות דרא"מ אחרות כגון ארגנטינה או מרכז אמריקה כגון מקסיקו אין הבדל מהותי. ההוצאות הבסיסיות בקובה הן: הוצאות לינה : 10CUC-35CUC לחדר ללילה. בהוואנה המחיר גבוה ואילו ברוב המקומות שתטיילו המחיר ינוע סביב ה 15CUC. הוצאות אוכל : תלוי בכם. אם תאכלו ברחוב (על אחריות המתשמש בלבד) תחסכו כסף רב. האוכל בקאסות יהיה הוצאה יומית של כ 10CUC. האוכל בקאסות בד"כ איכותי יותר מאשר בחוץ. טעים ובטוח יותר. נסיעות : ויאזול היא חברת אוטובוסים לא זולה אך יעילה להפליא. 50CUC תעלה נסיעה מהוואנה לסנטיאגו דה קובה. נסיעות קצרות יותר יעלו מ 6CUC והלאה. אטרקציות : טיולי סוסים, טיולים לחוות חקלאיות וביקור במוזיאונים, אלו רק חלק מהאטרקציות שתצטרכו לששם עבורם כסף. הופעות מוזיקה : יש המון הופעות חינם ( או בעלות ש

ללמוד ספרדית

לא פעם, שאלן אותי בהרצאות על קובה: "האם צריך לדעת ספרדית כדי לטייל בקובה ? " התשובה לכך היא כן ולא. כשהגעתי לקובה בפעם הראשונה ידעתי 2 מילים בספרדית HOLA ו HASTA LA VISTA. אחרי 22 יום כששאל אותי הפקיד בביקורת הגבולות באולם הטיסות היוצאות , האם אני מדבר ספרדית, עניתי שלא ממש. הפקיד המשיך לדבר איתי בספרדית ופתאום קלטתי שאני מבין כמעט הכל. הצלחתי אפילו לענות לו בספרדית על חלק מהשאלות. " אתה כן מדבר ספרדית " אמר לי הפקיד ושחרר אותי לדרכי לעלות חזרה על המטוס לטורונטו. גם אם אתם לא יודעים ספרדית, תוכלו להסתדר נפלא בקובה. אמנם לא כל בעלי הקאסה דוברים אנגלית אך הם יבינו אתכם. בגלל העובדה שרוב הקובנים לא דוברים אנגלית, תלמדו ספרדית תוך כדי הטיול (או תשפרו את הספרדית הקיימת ) מהר מאוד. תמיד מומלץ לטייל עם מילון/שיחון. לי זה עזר בלא מעט מקרים. וחוץ מזה בלילה לפני השינה או במהלך היום תוך כדי הטיול אפשר לקרוא קצת ולתרגל. ה ספרדית הקובנית קצת שונה מהספרדית המדוברת במדינות לטיניות אחרות. הדיבור הקובני קולח ומהיר. אפילו דוברי ספרדית ממדינות אחרות מתקשים לא פעם להבין את הקובנים. אך

ועוד קצת Buena vista social club

Hasta Siempre Commandante-Buena Vista Social Club

מסלול טיול לשבועיים בקובה

כפי שכבר כתבתי בפוסטים הקודמים, תקופה אידיאלית לטיול בקובה היא כחודש ימים. לעיתים, לא מתמזל מזלנו ואין לנו את כל החודש לטיול. גם בשבועיים ניתן לטייל בקובה ולהנות ממנה! להלן 2 הצעות למסלול טיול בקובה בן 14 יום: הצעה א' : יום 1: נחיתה בהוואנה ימים 2-4: נסיעה לטרינידד מוקדם בבוקר, שהייה של 3 ימים בטרנידד והסביבה. יום 5: נסיעה לסנטה קלרה. ימים 6-8: נסיעה לנופש באחד האיים צפונית לסנטה קלרה ושהייה של 3 ימים. ימים 9-10: חזרה להוואנה ושהייה של יומיים בעיר. ימים 11-14: נסיעה לויניאלס שהייה של 4 ימים וחזרה להוואנה. הצעה ב' : יום 1: נחיתה בסנטיאגו דה קובה ימים 2-4: נסיעה לברוקאה ושהייה של 3 ימים באזור. יום 5: טיסה ישירה מברקואה להוואנה ימים 6-8: נסיעה לטרינידד ושהייה של 3 ימים באזור. ימים 9-11: נסיעה לויניאלס ושהייה של 3 ימים באזור. ימים 12-13: נופש באחד האיים או החופים בקרבת הוואנה או במחוז פינר דל ריו. יום 14: חזרה להוואנה. כמובן שצריך לקחת בחשבון את זמני הנסיעות ולהוריד יופ פה ויום שם. תעשו חיים בקובה. ואל תשכחו, כשאתם חוזרים - ספרו איך היה :-)